Konkurs KANGUR MATEMATYCZNY 2020

Do konkursu zgłosiło się 55 uczniów klas od II do VIII. Konkurs miał być przeprowadzony w szkole 19 marca 2020r., jednak pandemia pokrzyżowała plany organizatora. Ostatecznie konkurs odbył się on-line w wyznaczonych dniach czerwca (każda kategoria miała wyznaczony inny dzień i godzinę konkursu).

Uczniowie naszej szkoły wywalczyli jeden bardzo dobry wynik oraz pięć wyróżnień. Są to:

  • Karol Borys kl. 2c – otrzymał nagrodę I stopnia w kategorii ŻACZEK (wywalczył 1 miejsce w regionie katowickim)
  • Miłosz Czech kl.4b – otrzymał wyróżnienie w kategorii MALUCH
  • Paweł Kupczyk kl. 5b – otrzymał wyróżnienie w kategorii BENIAMIN
  • Aleksandra Kaczmarczyk kl. 7b – otrzymała wyróżnienie w kategorii KADET
  • Patrycja Zaisz kl. 7c – otrzymała wyróżnienie w kategorii KADET
  • Rafał Wojtala kl.7c – otrzymał wyróżnienie w kategorii KADET

Wszyscy uczestnicy konkursu zostali poinformowaniu przez e-dziennik o uzyskanej liczbie punktów oraz miejscu, które wywalczyli w powiecie i regionie katowickim.

Wszystkim nagrodzonym oraz pozostałym uczestnikom gratuluję!
Szkolny Opiekun Konkursu
Małgorzata Sobczyk

Sukces w Wojewódzkim Konkursie Literackim

8 maja wyłoniono zwycięzców Wojewódzkiego Konkursu Literackiego pt. „Dziecięce prawa i obowiązki – mam prawo uczyć się na błędach” organizowanego przez Szkołę Podstawową nr 3 w Pszowie. Z dumą informujemy, że nasza uczennica Natalia Kowalska z klasy 6 d zdobyła I miejsce w powyższym konkursie.
Serdecznie gratulujemy!

Konkurs plastyczny „Kartka urodzinowa dla Jana Pawła II”

W maju 2020 roku z okazji 100 rocznicy urodzin papieża Jana Pawła II przygotowano dla klas I-III prezentację o życiu i pontyfikacie papieża Polaka oraz konkurs plastyczny „Kartka urodzinowa dla Jana Pawła II”. Wykonane przez uczniów prace były bardzo piękne, trudno było wybrać tylko sześciu laureatów, dlatego zdecydowano nagrodzić dziesięć prac.

1. Oliwier Łosoń 1b
2. Zofia Figiel 2c
3. Karolina Marek 2b
4. Aleksandra Palka 3a
5. Paulina Gajer 3a
6. Lena Zawierucha 3b
7. Lilianna Procz 3d
8. Roksana Morkisz 3d
9. Kinga Stachoń 3d
10. Maja Nowok 3d

Nagrody zostaną wręczone w trakcie zakończenia roku szkolnego.
Dziękujemy za liczny udział w konkursie.
Organizatorki: Izabela Kisała, Beata Ryszka

Tydzień Języków Obcych

W dniach 11.05-15.05 w naszej szkole odbył się Tydzień Języków Obcych. Zostały ogłoszone konkursy na plakat promujący naukę języków obcych, prezentację o krajach anglo- lub niemieckojęzycznych oraz zobrazowanie słowa w dowolnym języku obcym.

Podsumowując:

W kategorii „Plakat” jednogłośnie zwyciężyła praca Klaudii Zok
Wyróżnienie dla Pauliny Jałowy

W kategorii „Słowa” zwyciężyła Roksana Zatoń
wyróżnienie dla Moniki Kubicy

W kategorii „Prezentacja” zwyciężyła Julia Nowok
wyróżnienie dla AlanaOskara Czarnota

Na zwycięzców czekają dyplomy oraz dodatkowe oceny z języków obcych:
Wygrana: 6, wyróżnienie: 5+, udział: 5.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział, a wygranym gratulujemy.
Zespół języków obcych.

Akcja „Wszystko będzie dobrze!”

Mimo izolacji i pozostawania od wielu tygodni w domu nasi najmłodsi uczniowie wzięli udział w ogólnopolskiej akcji #wszystkobedziedobrze.
Akcja polega na tym, że dzieci na całym świecie rysują tęczę, podpisują lub proszą rodziców o pomoc w podpisaniu tęczy hasłem dającym nadzieję „WSZYSTKO BĘDZIE DOBRZE!”,
Praca zostaje umieszczona w oknie (obrazkiem na zewnątrz). Każdy kto przechodząc lub przejeżdżając koło naszego okna spojrzy na nią z pewnością choć na chwilę się uśmiechnie.
Dziękuję wszystkim uczniom i rodzicom, którzy zechcieli podzielić się zdjęciami, które utworzyły szkolna galerię.
Ten kryzys izoluje nas fizycznie, ale duchowo nigdy nie będziemy osamotnieni.

Wyniki konkursu na kartkę wielkanocną

Na kilka tygodni przed Świętami Wielkanocnymi nauczyciele języków obcych w naszej szkole ogłosili konkurs na kartkę wielkanocną, który spotkał się z niebywałym odzewem ze strony uczniów.
Zainteresowanie konkursem przerosło najśmielsze oczekiwania jury! Oprócz bezliku wspaniałych prac, liczne wielkanocne dzieła spływały jeszcze po terminie konkursu, nieustannie zachwycając nauczycieli pomysłowością wykonania. W podejmowaniu decyzji o wyłonieniu zwycięzców niezbędne były dwa głosowania uzupełniające, co najlepiej pokazuje, jak wyrównany był to poziom konkursu!
Ważnym kryterium wyłonienia zwycięzców była nie tylko estetyka kartki, technika i samodzielność wykonania, ale także – walor językowy, czyli życzenia złożone z znanych uczniom językach.
Ostatecznie z ponad 160(!) nadesłanych fotografii prac, jury wyłoniło zwycięzców w dwóch kategoriach wiekowych: kl. I-III oraz IV-VIII.

W kategorii uczniów klas młodszych przyznano następujące miejsca:

  • I m. – Ksawery Bączkowski (kl. 2 d)
  • II m. – Paweł Zok (kl. 3 a)
  • III m. – Emilia Arndt (kl. 3 a)

W kategorii klas IV- VIII na podium stanęli:

  • I m. – Amelia Okoń (kl.6 e)
  • II m. – Laura Kracla (kl. 8 a)
  • III m. – Szymon Kściuk (kl. 4 a)

Przyznano też podopiecznym liczne wyróżnienia za oryginalność, kreatywność oraz poprawność wykonania prac plastyczno-językowych.
Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie i liczny udział w konkursie. Liczymy na co najmniej zbliżone zaangażowanie i poziom prac w przyszłorocznej edycji konkursu.
Ze względu na panującą sytuację, zwycięzcy oraz uczniowie wyróżnieni otrzymają dyplomy pocztą oraz oceny celujące z języków obcych (podium oraz wyróżnienia) i bardzo dobre (udział w konkursie).
Gratulujemy!

Kokardy narodowe

Na lekcjach techniki jest ostatnio patriotycznie. Uczniowie klas 6 przygotowali przepiękne kokardy narodowe z okazji obchodów Święta Flagi – 2 maja, Uchwalenia Konstytucji 3 maja, oraz zbliżającej się 75 rocznicy zakończenia II wojny światowej – 8 maja Dzień Zwycięstwa. Serdecznie gratulujemy pięknych prac.

Dzień liczby pi

16 marca 2020r. mieliśmy wspólnie z uczniami obchodzić dzień liczby pi, ponieważ 14 marca przypadał w sobotę. Niestety sytuacja w kraju uniemożliwiła wystawienie prac wykonanych przez uczniów klasy 6c, 7a, 7b, 7c, 8a i 8c. Zadanie polegało na wykonaniu plakatu związanego z liczbą pi – ciekawostki, rozwinięcie dziesiętne, rys historyczny itp. Uczniowie za swoją pracę zostali nagrodzeni oceną z matematyki. Myślę, że dodatkową nagrodą będzie opublikowanie niektórych plakatów na stronie internetowej szkoły. Wszystkie prace zostaną wyeksponowane na szkolnych korytarzach po powrocie do szkoły.

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Co roku 2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, również w naszej szkole.
Na niebiesko dla Autyzmu.

Konkurs plastyczny „Serce walentynkowe”

Z okazji Święta Zakochanych czyli 14 lutego – Walentynki – bibliotekarze zorganizowali konkurs plastyczny pt. „Serce walentynkowe”. Na konkurs wpłynęły 32 prace.
Tym razem to uczniowie szkoły głosowali i oceniali prace. Każda praca miała przyporządkowany numer, na który można było zagłosować. Najwięcej głosów otrzymała praca Julii Wyrwoł, drugie miejsce Liliana Bajorek, trzecie miejsce Szymon Kściuk.
Laureaci zostali zaproszeni do Damy Kier i tam spędzili słodkie chwile delektując się niespodzianką.

Uczniowie klas 7 na warsztatach językowych EuroWeek

W dniach 9-12. 03. 2020 r. trzynaścioro uczniów klas siódmych wraz z opiekunami (p. Iwona Mrzygłód, p. Paulina Pękała) uczestniczyło w warsztatach językowo – integracyjnych organizowanych przez Fundację Euroweek w uroczej Różance (woj. dolnośląskie).

W ramach wyjazdu uczniowie mieli możliwość rozwijania nie tylko swoich umiejętności językowych (wielogodzinne, intensywne warsztaty w ciągu dnia odbywały się wyłącznie w języku angielskim), ale również intelektualnych i interpersonalnych. Codzienny program zajęć wypełniały prowadzone przez wolontariuszy z całego świata zróżnicowane warsztaty (również plenerowe), które obejmowały, między innymi, gry językowe, pracę uczniów metodą projektów, tańce, przerywniki ruchowe, ale również interesujące prezentacje multimedialne dotyczące najdalszych zakątków świata, z których pochodzili wykładowcy.

Szeroka różnorodność warsztatów wymagała od uczniów elastyczności, dystansu, poczucia humoru, kreatywności i doskonałego zmysłu współorganizacji, gdyż niejednokrotnie współpracowali oni zarówno z uczniami z innych polskich szkół, jak również samymi opiekunami z zagranicy. Efekty nieustannej, intensywnej współpracy w języku angielskim były zachwycające. Nasi podopieczni z dnia na dzień zaskakiwali swoich opiekunów błyskotliwością, zaangażowaniem, operatywnością, inwencją twórczą ale także umiejętnościami językowymi: Pod koniec wyjazdu potrafili oni swobodnie komunikować się w języku obcym i wyrażać swoje stanowiska w niejednokrotnie kłopotliwych obszarach językowych. Jesteśmy z nich bardzo dumni i gratulujemy sukcesu!

A o tym, jak udany był to wyjazd, świadczą serdeczne, pełne wzruszeń pożegnania naszych Dzieci i z ich opiekunami i współtowarzyszami warsztatów oraz solenne i uroczyste obietnice powrotu na warsztaty EuroWeek w przyszłym roku…

Akademia Bezpiecznego Puchatka

Pierwszoklasiści wzięli udział w XI edycji Ogólnopolskiego Programu Profilaktycznego „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. Dzieci uczestniczyły w zajęciach dotyczących bezpieczeństwa na drodze, w szkole i na wycieczce, w domu oraz internecie. Sprawdzeniem nabytej wiedzy i umiejętności był udział w Ogólnopolskim Teście Bezpieczeństwa. Szkole został przyznany certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka”.
akademia-bezpiecznego-puchatka_certyfikat

II edycja Międzyszkolnej Ligi Pływackiej

4 marca uczniowie naszej szkoły brali udział w II edycji Międzyszkolnej Ligi Pływackiej.
Paweł Gonscz zajął 1 miejsce stylem dowolnym oraz 2 miejsce stylem zmiennym.
Anastazja Wójciak zajęła 3 miejsce stylem klasycznym, Dominika Myszka uplasowała się na 5 pozycji stylem grzbietowym.