W dniach od 7 do 18 października bieżącego roku nasza szkoła przyłączyła się do akcji CodeWeek. Jest to inicjatywa społeczna, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie wydarzeń związanych z programowaniem. Jej głównym założeniem jest poszerzenie kompetencji uczniów z obszaru kodowania i programowania osób w różnym wieku.
Programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Praca w zespołach czy szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić kompetencje społeczne.
Nauczyciele różnych przedmiotów przygotowali na swoich lekcjach elementy kodowania i programowania. Były gry planszowe, turnieje gier czy projekty własnych gier planszowych. Młodsi uczniowie programowali robota DOC czy Ozobota, kodowali na macie edukacyjnej, uczyli się tabliczki mnożenia na planszy do kodowania, pracowali z dyktandami graficznymi. Na zajęciach z informatyki było programowanie w języku Logo, Scratch czy Baltie. Odbyły się zajęcia z czytania mapy, kodowania drogi oraz kryptologia na lekcji j. niemieckiego. Podczas zajęć z religii uczniowie mogli korzystać z gier biblijnych – Memory i Dobble, zaś na j. angielskim również wszechobecne było kodowanie.
W starszych klasach nie zabrakło też zajęć z wychowawcą, na których rozmowy i pogadanki dotyczyły pozytywnego i negatywnego wpływu komputerów i telefonów na nasze życie.
W sumie całą akcję można zaliczyć do bardzo udanych, a uczniowie nie mogą już doczekać się następnych edycji.