KILKA SŁÓW O INTEGRACJI
Idea
integracji pojawiła się w polskiej oświacie w latach siedemdziesiątych. Jej
propagatorem był prof. Aleksander Hulek, który pierwszy mówił o konieczności
tworzenia integracyjnego systemu kształcenia. Jak pisał Hulek „integracyjny
system kształcenia i wychowania polega na maksymalnym włączeniu dzieci i młodzieży
z odchyleniami od normy do zwykłych szkół i placówek oświatowych, umożliwiając
im – w miarę możliwości – wzrastanie w gronie zdrowych rówieśników”.
Integracja
–
zespalanie się elementów w całość: zespalanie się w całość grup społecznych
wyrażające się częstością i intensywnością kontaktów oraz wspólnotą
ideową. (słownik języka polskiego)
Integracja
szkolna to włączanie niepełnosprawnych dzieci do nauki w ogólnodostępnych
szkołach i placówkach kształcenia masowego wraz z pełnosprawnymi rówieśnikami.
W naszej szkole
integracja rozpoczęła się w roku 2000, wtedy to powołano I klasę
integracyjną. Nasza Szkoła promuje integralny
obraz rozwoju wszystkich sfer osobowości ucznia (rozwój fizyczny, kształtowanie
zmysłów, umiejętność kierowania emocjami, sprawności intelektualnej, rozwój
duchowy i ćwiczenie woli).