Konkurs plastyczny „Serce walentynkowe”

Z okazji Święta Zakochanych czyli 14 lutego – Walentynki – bibliotekarze zorganizowali konkurs plastyczny pt. „Serce walentynkowe”. Na konkurs wpłynęły 32 prace.
Tym razem to uczniowie szkoły głosowali i oceniali prace. Każda praca miała przyporządkowany numer, na który można było zagłosować. Najwięcej głosów otrzymała praca Julii Wyrwoł, drugie miejsce Liliana Bajorek, trzecie miejsce Szymon Kściuk.
Laureaci zostali zaproszeni do Damy Kier i tam spędzili słodkie chwile delektując się niespodzianką.

Uczniowie klas 7 na warsztatach językowych EuroWeek

W dniach 9-12. 03. 2020 r. trzynaścioro uczniów klas siódmych wraz z opiekunami (p. Iwona Mrzygłód, p. Paulina Pękała) uczestniczyło w warsztatach językowo – integracyjnych organizowanych przez Fundację Euroweek w uroczej Różance (woj. dolnośląskie).

W ramach wyjazdu uczniowie mieli możliwość rozwijania nie tylko swoich umiejętności językowych (wielogodzinne, intensywne warsztaty w ciągu dnia odbywały się wyłącznie w języku angielskim), ale również intelektualnych i interpersonalnych. Codzienny program zajęć wypełniały prowadzone przez wolontariuszy z całego świata zróżnicowane warsztaty (również plenerowe), które obejmowały, między innymi, gry językowe, pracę uczniów metodą projektów, tańce, przerywniki ruchowe, ale również interesujące prezentacje multimedialne dotyczące najdalszych zakątków świata, z których pochodzili wykładowcy.

Szeroka różnorodność warsztatów wymagała od uczniów elastyczności, dystansu, poczucia humoru, kreatywności i doskonałego zmysłu współorganizacji, gdyż niejednokrotnie współpracowali oni zarówno z uczniami z innych polskich szkół, jak również samymi opiekunami z zagranicy. Efekty nieustannej, intensywnej współpracy w języku angielskim były zachwycające. Nasi podopieczni z dnia na dzień zaskakiwali swoich opiekunów błyskotliwością, zaangażowaniem, operatywnością, inwencją twórczą ale także umiejętnościami językowymi: Pod koniec wyjazdu potrafili oni swobodnie komunikować się w języku obcym i wyrażać swoje stanowiska w niejednokrotnie kłopotliwych obszarach językowych. Jesteśmy z nich bardzo dumni i gratulujemy sukcesu!

A o tym, jak udany był to wyjazd, świadczą serdeczne, pełne wzruszeń pożegnania naszych Dzieci i z ich opiekunami i współtowarzyszami warsztatów oraz solenne i uroczyste obietnice powrotu na warsztaty EuroWeek w przyszłym roku…

Akademia Bezpiecznego Puchatka

Pierwszoklasiści wzięli udział w XI edycji Ogólnopolskiego Programu Profilaktycznego „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. Dzieci uczestniczyły w zajęciach dotyczących bezpieczeństwa na drodze, w szkole i na wycieczce, w domu oraz internecie. Sprawdzeniem nabytej wiedzy i umiejętności był udział w Ogólnopolskim Teście Bezpieczeństwa. Szkole został przyznany certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka”.
akademia-bezpiecznego-puchatka_certyfikat

II edycja Międzyszkolnej Ligi Pływackiej

4 marca uczniowie naszej szkoły brali udział w II edycji Międzyszkolnej Ligi Pływackiej.
Paweł Gonscz zajął 1 miejsce stylem dowolnym oraz 2 miejsce stylem zmiennym.
Anastazja Wójciak zajęła 3 miejsce stylem klasycznym, Dominika Myszka uplasowała się na 5 pozycji stylem grzbietowym.

Wycieczka do kościoła ewangelickiego p.w. Świętej Trójcy w Lędzinach

27 lutego 2020 r. grupa uczniów naszej szkoły pod opieką nauczycielek Jadwigi Pytel, Ewy Gołębiowskiej oraz Sylwii Wituła-Jedlińskiej udała się na wycieczkę po zajęciach lekcyjnych, by zwiedzić kościół ewangelicki p.w. Świętej Trójcy w Lędzinach. Ksiądz proboszcz Adam Malina zapoznał młodzież z historią kościoła, który wybudowany został dzięki grupie ewangelików- uciekinierów z miejscowości Kozy koło Bielska. Osiedlili się oni w Hołdunowie w 1770 roku. Uczniowie naszej szkoły zwiedzili także wystawę historyczną znajdującą się w kościele. Wycieczka odbyła się w ramach innowacji pedagogicznej „Co bliskie, to w sercu – poznaj swoją Małą Ojczyznę – edycja II”.

Planetarium Śląskie w ruchu

Dziś do naszej szkoły zawitało Planetarium Śląskie w ruchu. Klasy trzecie miały okazję uczestniczyć „W kosmicznej podróży z Mikołajem Kopernikiem”. Klasy starsze brały udział w zajęciach edukacyjnych „Niebo w zasięgu ręki”. Dziękujemy za kosmiczne wrażenia oraz za ciekawe zajęcia dydaktyczne. Wszystkim zainteresowanym serdecznie polecamy.

Warsztaty walentynkowe

Jak co roku w murach naszej szkoły odbyły się zajęcia integracyjne z podopiecznymi ośrodka bł. Karolina w Lędzinach. Celem spotkania było kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych oraz przełamywanie barier i lęku przed kontaktami z tymi osobami. Podczas wspólnych zajęć podopieczni Ośrodka bł. Karolina mieli szansę nawiązać nowe
kontakty, jak również zaprezentować swoje umiejętności i możliwości. W czasie zajęć uczniowie wraz z niepełnosprawnymi wykonywali doświadczenia chemiczne m.in. lampę lawę, pojawiam się i znikam. Zajęcia odbywały się w okresie walentynek więc tematem prac artystycznych było wykonanie serca z tektury i ozdobienie go włóczką. Podczas zajęć panowała bardzo przyjazna atmosfera. Uczennice zaproponowały wspólną zabawę dla wszystkich – walentynkowe kalambury. Wspólne zajęcia były interesujące i kreatywne dla obu stron. Zajęcia przygotowały panie Ewa Szczepanek i Joanna Gluch.

Klasowy konkurs czytelniczy

19 lutego w bibliotece szkolnej odbył się konkurs pięknego czytania wybranych rozdziałów lektury R. Pisarskiego „O psie, który jeździł koleją”. Konkurs przeprowadzony został w ramach realizacji II modułu ogólnopolskiego projektu Czytam z klasą. Zwierzęce lekturki spod chmurki. W konkursie brało udział 13 chętnych uczniów z klasy 2 b. Ocenie podlegało tempo czytania, wyrazistość mowy, poprawność artykulacji i uwzględnianie znaków przestankowych oraz brak pomyłek w czytanym tekście. Wszyscy uczestnicy bardzo ładnie się zaprezentowali. Jednak jury w osobach P. Moniki Kraczli – wychowawczyni klasy 2 a i Beaty Kusak- wychowawczyni klasy 2 b wyłoniło trzech laureatów. Najlepiej czytali Zuzanna Gałązka, Filip Bełkowski oraz Karolina Marek. Zwycięzcom gratulujemy. A wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy za udział i życzymy sukcesów w kolejnych konkursach.

Konkurs informatyczny „Jestem bezpieczny w Sieci”

Rozstrzygnięcie szkolnego konkursu informatycznego pt. „Jestem bezpieczny w Sieci” w kategorii klas II-V.
Konkurs ten cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów.

Serdecznie gratuluję zwycięzcom konkursu oraz dziękuję wszystkim uczestnikom za udział w konkursie.

Organizator konkursu: Nauczyciel informatyki – Małgorzata Wielicka.

#jestnaswiecej

W pierwszych dniach lutego uczniowie klas 7 i 8 wzięli udział w zajęciach wprowadzających w tematykę hejtu w sieci i sposobów radzenia sobie z tym zjawiskiem. Zajęcia przeprowadzone przez wychowawców klas odbyły się w ramach kampanii społecznej #jestnaswiecej Fundacji Orange. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Cyfryzacji.
Nauczyciele zapoznali uczniów z podstawowymi zagrożeniami, jakie dzieci mogą napotkać w sieci oraz przekazali wiedzę dotyczącą przeciwdziałania sytuacjom niebezpiecznym online. Całość zbiegła się z obchodami Dnia Bezpiecznego Internetu, które w tym roku przypadły na dzień 11 luty. W ramach kampanii #jestnaswiecej powstał symbol, za pomocą którego można pokazać swój sprzeciw wobec hejtu. Jest to pomarańczowa sznurówka. Takie właśnie sznurówki otrzymali nasi uczniowie. W ten sposób pokazują, że nie zgadzają się na hejt.

Projekt z zakresu udzielania pierwszej pomocy

W dniach 14 i 18 lutego 2020r. w klasach trzecich zostały przeprowadzone zajęcia z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie przypomnieli sobie zasady korzystania z ruchu drogowego, numery alarmowe czy schemat postępowania z osobami poszkodowanymi. W części praktycznej ćwiczyli resuscytację krążeniowo – oddechową na fantomach czy układanie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej. Warsztaty przeprowadzili uczniowie klas ósmych pod czujnym okiem nauczyciela
Edukacji dla bezpieczeństwa.

Wirtualny Charytatywny Bieg Walentynkowy – 13-20.02.2020 r.

13 lutego br. uczennice z koła Tuptaków, wraz z opiekunem p. Aliną Bielec wzięły udział w Wirtualnym Charytatywnym Biegu Walentynkowym. Bieg wirtualny ponieważ mógł odbywać się w każdym miejscu na świecie. To serduszkowy bieg wirtualny nie tylko dla zakochanych. To propozycja dla wszystkich, którzy chcieli spędzić aktywnie chociaż kilkanaście minut. Miłosny Charytatywny Bieg Walentynkowy to wspaniały sposób na zadbanie o swoją kondycję i zdrowie oraz pomoc małym serduszkom. Zebrane bowiem w tej akcji pieniądze (50% kwoty wpisowego) trafić ma do podopiecznych Fundacji SERCE DZIECKA, która zajmuje się ratowaniem i leczeniem najmniejszych serduszek. Nam się udało pobiegać w pięknej słonecznej pogodzie, a cudne medale wynagrodziły zimny wiatr i zmęczenie.

Wyniki XI edycji ogólnopolskiego konkursu języka angielskiego „Memory Master”

W kategorii klas 5

Kajzar Adrianna – laureat II stopnia (95/100 pkt)
Szostak Jakub – laureat III stopnia (94/100 pkt)
Pisarzowska Wiktoria – laureat III stopnia (94/100 pkt)
Szflarski Paweł – laureat III stopnia (91/100 pkt)
Szostek Zuzanna – laureat III stopnia (90/100 pkt)

Wyróżnienie:

Osoba Oliwia (87/100 pkt)
Czarnynoga Hanna(87/100 pkt)
Myszka Daria (85/100 pkt)
Wyrwoł Julia (85/100 pkt)
Czarnota Alan (85/100 pkt)

W kategorii klas 6

Czarnota Oskar – laureat II stopnia (95/100 pkt)
Gluch Amelia – wyróżnienie (89/100 pkt)
Kowalska Natalia – wyróżnienie (88/100 pkt)

W kategorii klas 7

Kaczmarczyk Aleksandra – laureat II stopnia (99/100 pkt)
Kołodziejska Oliwia – laureat III stopnia (91/100 pkt)
Zaisz Patrycja – laureat III stopnia (90/100 pkt)

W kategorii klas 8

Kusber Weronika – laureat II stopnia (95/100 pkt)
Moszkowicz Michał – wyróżnienie (86/100 pkt)

SERDECZNIE GRATULUJEMY !!!!

MegaMisja

Od września przez cały rok szkolny 2019/2020 uczniowie klasy 2c biorą udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym Fundacji Orange MegaMisja. Klasa dostała się do niego w wyniku rekrutacji jako jedna ze 150 szkół z całej Polski. Program dotyczy edukacji medialnej i cyfrowej.
Dzieci podczas cotygodniowych zajęć opartych na zabawie pomagają bohaterom uratować cyfrowe laboratorium przed Psotnikiem. Przez pierwszych pięć miesięcy poznali:
– zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i informacji online,
– podstawy komunikacji i netykiety,
– aspekty ochrony prywatności i prawa w mediach,
– wskazówki dotyczące tworzenia i prezentowania własnych dzieł w sieci,
– pomysły na korzystanie z nowych technologii,
– sposoby na twórczą pracę w grupie.
Wykonując zadania uczniowie uczą się i zdobywają nagrody dla szkoły. Do tej pory otrzymali 1000 punktów i nagrody w postaci: kreatywnego zestawu plastycznego, książek i gier planszowych oraz tabletu. Dzieciom bardzo te zajęcia się podobają, a ich kontynuacja nastąpi w II półroczu.