Wycieczka do Warszawy

16 maja 2022 r. klasy: 6a, 6b, 8b i 8c udały się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Pierwszego dnia bawiliśmy się i zdobywaliśmy wiedzę w Centrum Nauki Kopernik. Po południu, po zameldowaniu w hotelu i zjedzeniu obiadokolacji, pojechaliśmy pospacerować w ogrodach i parku rezydencji królewskiej w Wilanowie. Wieczorem integrowaliśmy się przy wspólnym grillu i śpiewaniu.

Drugi dzień był przeznaczony na zwiedzanie stolicy z przewodnikiem. Zobaczyliśmy ważne dla Polski miejsca, pomniki i budynki, takie jak: Pomnik Małego Powstańca, Grób Nieznanego Żołnierza, Krakowskie Przedmieście, Rynek z Syrenką Warszawską, Plac Zamkowy. Pani przewodnik oprowadziła nas po Łazienkach Królewskich, opowiadając o historii tego miejsca i imprezach kulturalnych, które odbywają się tam współcześnie. Dzień pełen wrażeń zakończyliśmy grillem pożegnalnym, śpiewem i tańcami.

Ostatniego dnia, w środę, pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Wystawy, pamiątki, fotografie, listy, wspomnienia uczestników i świadków tamtych tragicznych dni – wszystkie rzeczy i informacje związane z Powstaniem Warszawskim – pozwalały zdobyć wiedzę, ale i skłaniały do zadumy i refleksji.

Do Lędzin wróciliśmy wczesnym wieczorem. Wspomnienia z wycieczki zachowamy w pamięci na długie lata.